Kontakt och felanmälan

Här kan du kontakta styrelsen eller göra en felanmälan

När anses ett fel vara akut?

Exempel när ett problem är akut och som ska rapporteras till vår jour snarast möjligt:

  • Vatten - utströmmande vatten från till exempel en brusten vattenledning.
  • Avlopp - totalt stopp i lägenhetens alla avlopp och golvbrunnar.
  • El - brott på ledning eller helt strömlös lägenhet på grund av konstaterat strömavbrott fram till lägenhetens proppskåp/säkringsskåp (ej p.g.a. nätavbrott).

Om du läst ovan och anser att felet är av akut karaktär ska du kontakta vårt jourbolag:

Jour-anmälan OCAB kontakt:
Telefon 018/150 400 eller 0767–728787

OBS. Notera att du kan bli personligt betalningsskyldig om det är uppenbart att du kunde ha väntat till nästa vardag eller om felet innefattar ett område som enligt stadgarna inte är föreningens ansvarsområde.

När anses ett fel inte vara akut?

Exempel när ett problem inte är akut och ska inte jouranmälas:

  • Vatten - inget varmvatten, droppande kran, fuktinträngningar i lägenheter, trapphus eller källare.
  • Avlopp - vatten rinner långsamt eller stopp i enstaka avlopp i diskho, toalett, dusch eller handfat. Toalett finns att låna i anslutning till tvättstugorna i våra källare.
  • El - trasig säkring eller eluttag.
  • Värme - ingen värme i element

Är det fel inne i din lägenhet ansvarar du för det och får bekosta detta själv. Fel på gemensamma utrymmen bekostas av föreningen.

Serviceanmälan görs till valfri leverantör av service eller Fastighetsskötsel Enköpings AB:
Helgfria vardagar mellan kl.8.00 -16.00 på
Telefon 0171-260 25
Epost: fel@skotsel.se
Alternativt via detta formulär på deras hemsida.

Kontakta oss
 
Skicka!
805